Kaikkien isien Isä

Anja Lampinen

Uuraisten Helluntaiseurakunta

”Rakas Jeesus Jumalan poika ja Pyhä Henki. Kiitos, että olet pelastajamme ja toimit Pyhän Henkesi kautta meissä. Kiitos, että tuet, lohdutat ja rohkaiset kaikkia isiä ja isäksi tulevia. Kiitos, että muistat myös heitä joilla isää ei enää ole tai ei ole koskaan ollut tai suhde isään on katkolla jostain syystä. Kiitos, että olet luvannut lohduttaa itkeviä ja iloita iloitsevien kanssa. Kiitos, että olet meille esimerkkinä anteeksiantamisen ja rakkauden voimasta pettymyksissä, katkeruudessa ja hylkäämisissä. Jää jokaista meitä isiemme lapsia siunaamaan. Aamen”

Mitä ajatuksia, tunteita ja muistoja Isänpäivä sinussa herättää? Oma suhteeni isään jäi etäiseksi. Lapsuus ja isän lyhyehkö elämä jätti kysymyksiä; kuka isä oli, mikä tarkoitus elämälläni on?

Jumala on antanut matkan varrella vastauksia ja anteeksiantamuksen. Kotona ei puhuttu uskonasioista. Pyhäkouluun ei ohjattu, menin sinne itse. Olin n. 10- vuotias kun minua pyydettiin liittymään seurakuntaan. Isä ei antanut siihen lupaa, mutta antoi edelleen käydä pyhäkoulussa- kiitos siitä isän.

Tiedän, että olen saanut olla Jumalan suojeluksessa aina. Putosin erään kerran korkealta kaiteelta ”pumpuliin”, suoraan enkelin syliin. Äidin turvaa tuovat saatesanat ”poimi elon ruusuja” tarhaan lähtiessä ovat jääneet myös lähtemättömästi sydämeen.

Miksi Jumala antaa ajan kulua joskus kauan ennen kuin koputtaa sydämen ovella? Minulle Jumalan kutsu valkeni ensikerran 40-vuotiaana. Herran tiet ovat tutkimattomat, mutta täydellisesti viitoitetut ja ajoitetut.

Jos etsit elämääsi tarkoitusta ja rauhaa, apuakin niin pyydä: Jumala, ilmesty ja auta. Odota vastausta, se tulee ajallaan ja Jumalan tavalla.

Kuva: Pixabay.com